Jak walczyć ze stereotypem "nudnej marki"?

jak wypromować firmęBardzo często osoby zainteresowane skutecznym pozycjonowaniem stawiają pytanie o to, czy możliwe jest stworzenie ciekawych treści, których nie da się zapomnieć, gdy zapotrzebowanie na nie zgłaszają firmy o niezbyt porywającej ofercie. Nietrudno wyobrazić sobie ciekawe treści na stronę o hotelu w Ustce, sytuacja komplikuje się jednak, gdy mamy do czynienia z podmiotem wynajmującym miejsca parkingowe albo zajmującym się produkcją kleju. W branży istnieje nawet pojęcie „nudnej marki”, choć warto byłoby zastanowić się nad rym, czy jego stosowanie rzeczywiście znajduje uzasadnienie. Owszem, nie mamy do czynienia z markami, których wypromowanie jest zadaniem nieskomplikowanym i na swój sposób oczywistym, nie można jednak utrzymywać, że szanse na to są znikome. Najpoważniejszym problemem jest w tym wypadku stereotypowe myślenie, pracując nad „nudną marką” warto więc zrobić wszystko, aby jak najszybciej z nim zerwać.

Jak jednak przekłuć teorię na praktykę? Tu rozwiązaniem jest content marketing, o którego rosnącym znaczeniu słyszymy już od co najmniej kilku lat. Marketing treści pozwala na realizowanie nawet najbardziej ambitnych treści, a jednocześnie nie jest sprzeczny z wytycznymi Google, nie trzeba więc obawiać się o to, że kolejna aktualizacja algorytmu wyszukiwarki doprowadzi do zaburzenia prowadzonych przez nas działań. Atutem content marketingu jest i to, że nie trzeba wcale posiadać imponującego budżetu, aby wprowadzać w życie jego założenia, kreatywność i zacięcie są bowiem znacznie bardziej wartościowym orężem. Pierwszym krokiem jest więc zerwanie z myślą o tym, że istnieją takie marki, w przypadku których o interesującej treści nie może być mowy.

content marketingJeśli marka jest nudna, powinno być to jeszcze większe wyzwanie dla osób związanych z marketingiem, a nie argument przemawiający za tym, aby nie angażować się w jej promowanie. Brak możliwości wypromowania określonych produktów jest tylko pozorny, choć nie można nie zgodzić się z tym, że argumenty działające na niekorzyść mniej popularnych marek dość łatwo trafiają nam do przekonania. Jeśli marka na pierwszy rzut oka nie sprawia wrażenia porywającej, oznacza to tylko tyle, że wymaga nieco bardziej kreatywnego podejścia, zawsze można bowiem stworzyć treści, które trafią do przekonania grupie docelowej. Content marketing może więc okazać się wyjątkowo skutecznym rozwiązaniem.

 

Zobacz także

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak odnieść sukces w Internecie?

Handel internetowy rozwija się doskonale z wielu powodów. Niskie ceny, wygoda, a jednocześnie dużo większe...

Czytaj dalej

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Decydując się na skorzystanie z oferty firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron prawdopodobnie zostanie nam...

Czytaj dalej