Budżet dla pozycjonowania strony

ile kosztuje adwordsUstalenie odpowiedniego budżetu do pozycjonowania swojej strony jak tak samo ważne, jak wybranie najlepszego dla siebie źródła ruchu. Oczywiście, w zależności od naszych możliwości finansowych będziemy mogli do wyboru zupełnie inne rozwiązania. Nawiązując do znanego powiedzenia, nie warto decydować się na Ferrari jeżeli możemy pozwolić sobie wyłącznie na malucha. Na samym początku naszej przygody z AdWords musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest dla nas konwersja. Warto mieć na uwadze to, że wcale nie musi to być wyłącznie transakcja gotówkowa. Można tutaj mierzyć ilość pozostawionych kontaktów, kontakty telefoniczne albo zdobyte przez nas dane użytkowników. Konwersję można konfigurować zarówno za pomocą panelu AdWords jak i konta Google Analytics, które połączone jest z naszym serwerem. Ustalenie, czym jest dla nas konwersja i w jaki sposób mamy obliczać jej wartość chociażby w przypadku pozostawianych przez użytkowników leadów jest niezbędne do tego, abyśmy mogli skutecznie obliczać rentowność wszystkich naszych działań.

Wybór odpowiednich formatów reklamowych może być dużo trudniejszy, niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Najlepszym wyjściem jest tutaj po prostu przyjrzenie się wszystkim działaniom naszej konkurencji. W końcu właściwie każda branża posiada swoją własną charakterystykę, przez co nie możemy z góry zakładać, że konkretne rozwiązane idealnie sprawdzi się w każdym przypadku. Warto ponadto podejść do tego w sposób racjonalny i zacząć przede wszystkim od bardziej podstawowych narzędzi – wytaczanie wszystkich, nawet najcięższych dział już w pierwszym momencie nie jest zbyt wskazane. Najlepszym rozwiązaniem na sam początek będzie w takim razie reklama tekstowa; uruchamiając kampanię AdWords po pewnym czasie będziemy mogli zaobserwować, czy przynosi nam ona oczekiwane efekty. Jeśli tak nie jest, dopiero wtedy powinniśmy pomyśleć nad innymi działaniami tego typu.

budżet adwordsNależy oczywiście brać pod uwagę fakt, że jesteśmy stale ograniczeni wysokością naszego budżetu. Równocześnie wiele takich działań potrzebuje sporych nakładów finansowych oraz czasu, aby mogły przynieść oczekiwane efekty. Ustalanie budżetu na cały miesiąc kampanii w Adwords wymaga nade wszystko określenie dziennych stawek za nasze reklamy. Wielu ludzi staje tutaj przed istotnym dylematem – czy dzielić całość przez 30, czy też 31 dni? Google w przygotowywanych przez siebie poradnikach radzi, aby stosować tutaj liczbę 30,4, która jest najbardziej optymalna. Warto pamiętać, że niekiedy do znalezienia najkorzystniejszego dla siebie rozwiązania konieczne może być testowanie konkretnych narzędzi; jedynie w taki sposób dowiemy się, które z nich przyniosą nam najlepsze efekty.

 

Zobacz także

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak odnieść sukces w Internecie?

Handel internetowy rozwija się doskonale z wielu powodów. Niskie ceny, wygoda, a jednocześnie dużo większe...

Czytaj dalej

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Decydując się na skorzystanie z oferty firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron prawdopodobnie zostanie nam...

Czytaj dalej