White i black hat seo - próba definicji

białe seo

Termin white hat SEO towarzyszy nam już od dawna. Przybył do nas z Zachodu i szybko zakorzenił się w literaturze przedmiotu i języku potocznym. Jego definicja nie jest zresztą zbyt skomplikowana i zakłada, że mamy do czynienia z terminem, który opisuje usługi SEO wykonywane w parciu o wytyczne Google. Niestety, jest to definicja tyleż przyjazna, co budząca wątpliwości, można bowiem zadać sobie pytanie o to, czy SEO zgodne z wytycznymi Google w ogóle jest możliwe. Przecież samo Google wychodzi z założenia, że promocja strony www nie powinna obejmować aktywności, które byłyby naturalne w świecie bez wyszukiwarek internetowych.

Jeśli więc tworzymy solidne zaplecze tematyczne dla naszej strony, trudno liczyć na to, że będzie to właśnie SEO w „białym kapeluszu”. Przecież nie powoduje nami osobista potrzeba, ale przede wszystkim chęć przypodobania się wyszukiwarce, trudno więc uznać podobne praktyki za naturalne. Coraz częściej można więc usłyszeć o tym, że pozycjonowanie w oparciu o wytyczne Google nie istnieje z samej swojej definicji, whote hat SEO oznacza więc łamanie tych wytycznych, choć ciągle mówimy o niewielkim stopniu typowym dla tego zjawiska. Black hat SEO nie ma zresztą wcale takich obiekcji i zakłada między innymi budowanie zaplecza w oparciu o teksty wygenerowane przez komputer oraz tworzenie dziesiątek katalogów stron www. Jest jednak coraz mniej skuteczne, coraz częściej zastępuje się je więc pozycjonowaniem, które jest przyjazne również dla użytkowników.

 

Zobacz także

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak odnieść sukces w Internecie?

Handel internetowy rozwija się doskonale z wielu powodów. Niskie ceny, wygoda, a jednocześnie dużo większe...

Czytaj dalej

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Decydując się na skorzystanie z oferty firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron prawdopodobnie zostanie nam...

Czytaj dalej