Cechy charakterystyczne Inbound marketingu

reklama PPCPod pojęciem Inbound marketingu kryje się szereg działań prowadzonych w Internecie, których głównym zadaniem jest jak najszersze rozprzestrzenienie informacji o danej ofercie lub produkcie. Informacje muszą być oczywiście rozprowadzane w taki sposób, aby szukający konkretnych rzeczy klient trafił właśnie do nas, a nie do konkurencji. Nie chodzi tutaj zatem o to, aby na siłę rozdawać ulotki na przykład z ofertą lekcji jakiegokolwiek języka obcego tylko o to, aby docierać do ludzi którzy akurat planują rozpoczęcie takiej właśnie nauki. W przypadku takiego rodzaju marketingu nie można być również zbyt natrętnym ani narzucać się ze swoją ofertą. Inbound marketing odrzuca metodę zalewania klienta całym potokiem informacji na temat danej oferty, wśród których zdecydowana większość i tak nawet go nie zainteresuje.

Inbound marketing zakłada doprowadzenie do sytuacji, w której to sam klient będzie szukał konkretnych informacji związanych z naszą ofertą. Z tego też powodu działania te można podzielić na trzy podstawowe elementy: marketing wyszukiwarek internetowych, wykorzystywanie do swoich celów portali społecznościowych oraz wykorzystywanie blogów do tworzenia wartościowych treści. Nie od dziś wiadomo, że zaufanie oraz sympatia ze strony klientów to rzeczy absolutnie niezbędne do tego, aby skutecznie dotrzeć do nich ze swoją ofertą. Aby osiągnąć coś takiego, możemy starać się zaspokajać poszczególnie ich potrzeby; rzecz jasna nie za pośrednictwem jakichkolwiek podarunków. Możemy przede wszystkim przekazywać im cenną dla nich wiedzę, zyskując w taki sposób ich wdzięczność. W taki sposób nasza firma kreuje ponadto wizerunek specjalisty, któremu z czystym sercem można zaufać we wszystkich tego typu kwestiach.

wartościowa treśćPrzed chwilą powiedzieliśmy już, że działania związane z Inbound marketingiem prowadzone są zwykle na kilku różnych płaszczyznach. Może to być między innymi pozycjonowanie stron internetowych, reklamy Pay Per Click, prowadzenia blogów, udzielanie się na forach i portalach społecznościowych lub marketing szeptany. Jedną z najważniejszych rzeczy o jakie należy zadbać w czasie realizowania inbound marketingu jest wysoka wartość wszystkich treści podawanych swoim użytkownikom. Czasami wymaga to niemałego wysiłku,ale jednocześnie zawsze możemy podejść do tego jak do doskonałej inwestycji. Przede wszystkim potencjalni klienci od razu zaczynają nas wówczas postrzegać znacznie lepiej. Ponadto tworzenie wartościowej, zawierającej merytoryczne treści strony pozwala na zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, co także jest bardzo ważne. Inbound marketing daje nam przede wszystkim bardzo szerokie możliwości oraz szereg dróg do wyboru, którymi możemy podążać prosto do naszych potencjalnych klientów.

 

Zobacz także

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak odnieść sukces w Internecie?

Handel internetowy rozwija się doskonale z wielu powodów. Niskie ceny, wygoda, a jednocześnie dużo większe...

Czytaj dalej

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Decydując się na skorzystanie z oferty firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron prawdopodobnie zostanie nam...

Czytaj dalej